sobota, 11 stycznia 2014

Odpowiedź księdzu

„A ksiądz? Człowiek wielkich zasad. O liberalnych zapatrywaniach. Nawet hojny. Ktoś w rodzaju filozofa. Człowiek, którego droga przez świat była tak szeroka, że trudno ją nazwać szlakiem. Ksiądz żywił w sercu wielki szacunek dla świata. Słyszał głos Boga w szeptach wiatru między konarami drzew. Nawet kamienie były święte. Był człowiekiem rozsądnym i wierzył, że ma miłość w sercu.

Nie miał. Bóg nie szepcze między konarami drzew.
Jego głosu nie można z niczym pomylić. Ci, którzy słyszą Jego głos, padają na kolana, ich dusze pękają i płaczą do Niego, i nie ma w nich strachu, a tylko dzikość serca biorąca się z tęsknoty, i płacząc, błagają, by pozwolił im grzać się w swym świetle, bo wiedzą, że choć tym, którzy Go nie znają, powodzi się lepiej na wygnaniu, to ci, do których On przemówił, nie mogą już żyć bez Niego, chyba że w mroku i rozpaczy. Drzewa i kamienie nie mają nic do rzeczy. Cóż. Ksiądz w hojności swej duszy trwał na krawędzi wiecznej otchłani, nawet o tym nie wiedząc. Wierzył w Boga bez granic, bez środka i bez obwodu. Pozbawiając Go formy, chciał Go sobie podporządkować.

(…)

Ksiądz zrozumiał w końcu, że lekcja, jaką niesie życie, nie istnieje sama dla siebie i sama przez się. Że tylko świadek ma dość siły, aby pojąć jej znaczenie. Że przeżywa się ją tylko dla innych. Ksiądz pojął to, czego nie mógł pojąć anachoreta. Że Bóg nie potrzebuje świadków. Ani tych, którzy przemawiają za Nim, ani tych świadczących przeciw Niemu. Prawda wygląda tak, że gdyby nie było Boga, nie byłoby również świadka, bo świat nie miałby tożsamości i zamykałby się w zdaniu wyrażanym o nim przez każdego człowieka. Ksiądz zrozumiał, że nie ma ludzi wybranych, bo nie ma takich, którzy by nimi nie byli.

Dla Boga każdy człowiek jest heretykiem. A pierwsze, co robi heretyk, to wskazanie palcem bliźniego. Po to, by się od niego uwolnić. Każde wypowiadane przez nas słowo jest próżne. Każdy oddech, który nie jest błogosławieństwem, staje się obelgą. Zważ moje słowa. Jest ktoś, kto usłyszy to, czego nigdy nie mówiłeś. Kamienie są niczym więcej jak powietrzem. To, co mogą zmiażdżyć, nigdy nie istniało. U kresu wszyscy staniemy się tym, co uczyniliśmy z Boga. Bo nic nie jest rzeczywiste poza Jego łaską.”

Cormac McCarthy „Przeprawa” (tłumaczenie Jędrzej Polak)


Pierwszy raz w życiu przeczytałem tekst, pod którego każdym słowem, każdym pozornie paradoksalnym złożeniem twierdzeń mogę się podpisać. Tekst, który zapewne musiałbym sam napisać, gdyby nie został już napisany, i opublikować właśnie tutaj, właśnie dzisiaj.

Dla ciebie, księże.

Jako odpowiedź nie ode mnie.

Będziesz wiedział.


51 komentarzy:

  1. W końcu do mnie dotarło na jakim poziomie są księża.Zbyt żenujące, by o tym pisać, ale dość, by NIE można było przejść do porządku dziennego nad tym,że nawołują do nienawiści/wojny i kreują nowe " diabły".To, co robią z " ideologią" gender woła o zemstę do nieba.Zwaśnili kobietę z mężczyzną i z tej waśni żyją, podporządkowując sobie każdego.Na szczęście wśród ludzi są tacy, którzy zaczynają przyglądać się ficencjom, co sfiksowały, na przykład Karlheiz Deschner.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O zemstę do nieba woła skala aborcji, zabójstw i handlu ludźmi na świecie, a nie postawa sprzeciwu wobec jakiejś ideologii.

      Usuń
    2. Gender kolejna sfiksowana ideologia ludzi, którzy chcą zapełnić pustkę po Bogu. Karlheiz Deschner człowiek, który twierdził, że bł. Jan Paweł II stał na czele tajnej organizacji mającej na celu zniszczenie Izraela i eksterminację Żydów.

      Usuń
    3. Bóg uczynił Kobietę i Mężczyznę równymi sobie, ale nie takimi samymi. To właśnie dzięki różnicom - tym oczywistym i tym subtelnym, kobieta i mężczyzna są w stanie pokochać siebie nawzajem i wszystko co ich otacza. To właśnie w tych różnicach mogą odkrywać piękno stworzenia. To w nich, tak różnych sobie objawia się piękno Stwórcy.

      Ideolodzy gender próbują stworzyć nowego człowieka - bez różnic subtelnych i bez oczywistych. Człowieka, który wygląda jak mężczyzna, myśli jak kobieta i sam nie wie kim jest. Lub odwrotnie ... Szatan nie potrafi stwarzać. On potrafi jedynie niszczyć i wykoślawiać.

      Usuń
    4. Panie Tomaszu, jacy ideolodzy i gdzie? Może Pan przytoczyć jakiś cytat, namiar? Proszę podać jakieś nazwiska, wypowiedzi, publikacje. Proszę też zajrzeć do słownika i zobaczyć, że gender jest obcym zapożyczeniem, mamy jednak na to własne określenie - płeć kulturowa. Proszę przeczytać jej definicję i podstawić ją sobie do swojej wypowiedzi.

      Usuń
    5. To wątek poboczny dla tego wpisu, ale skoro już jeste, to polecam wszystkim, którzy jeszcze nie widzieli: http://www.youtube.com/watch?v=5oGL7njQwrg Gender Equality Paradox

      Usuń
    6. Płeć kulturowa, czyli "śpiewająca ryba", czy "koń mówiący ludzkim głosem", drogi/droga ORAE? Naprawdę nigdzie nie widać ideologów oraz ideolożek tego nurtu?

      Usuń
    7. "Zwaśnili kobietę z mężczyzną i z tej waśni żyją, podporządkowując sobie każdego."
      To cytat niby o Kościele, ale wydaje mi się, że bardziej on pasuje do feministek...

      Usuń
    8. Panie Krzysztofie, a znalazł Pan sobie definicję? Bo Pańskie porównanie wydaje się być bardzo chybione. Służę podsumowaniem, które wydaje się całkiem dobrze opisywać sprawę: http://www.jerzysosnowski.pl/?p=790. Nie, nie widzę ideologów tego nurtu. Tzn widzę ks. Oko i inspirujących się nim (?) biskupów, ale to jedyni ideolodzy jakich znam. Może ma Pan na myśli np. feministki i ideologię feministyczną? To owszem, ale proszę zważyć, że to nie to samo.

      Usuń
  2. Dla mnie ten tekst nie jest do końca zrozumiały. Mam wrażenie jakby był osadzony w jakimś głębszym kontekscie, którego nie znam.

    "Wierzył w Boga bez granic, bez środka i bez obwodu. Pozbawiając Go formy, chciał Go sobie podporządkować" - dziwne i zastnawiające zdanie. Wg mnie ludzie próbują Go sobie podporządkować właśnie nadając Mu formę. Mam raczej wrażenie, że ludzie wierzą w Boga właśnie z granicami i obwodem, z wyraźną formą, której się kurczowo trzymają i nie pozwalają Bogu dać się naprawdę poznać, tylko ograniczają Go do swoich własnych wyobrażeń o Nim. To trochę jak z etykietowaniem ludzi i stereotypami - utrudnia nam to głęboką relację.
    A może chodzi tu o inne granice, inny obwód i inną formę? Może nie chodzi o wyobrażenie a o konkret? Może ten Bóg bez granic, obwodu, środka i formy, to Bóg nijaki, nie mający konkretnego przełożenia na rzeczywistość, bez jasnej i głębokiej mądrości o tym co jest dobre a co złe? Bóg jakiejś mętnej idei, bierny (i słaby), z którym można zrobić wszystko co się chce, bo przecież i tak nie zaprotestuje? Może Bóg, jakim go widział ów ksiądz, to tak naprawdę tylko filozofia i styl życia jak wschodnie religie a nie Relacja z Bógiem Mocy? Jak tak na to patrzę, to cały tekst staje się jaśniejszy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fabianie, do samego końca byłem pewien, że to Twoje słowa.
    Piękne: "tym, którzy Go nie znają, powodzi się lepiej na wygnaniu, to ci, do których On przemówił, nie mogą już żyć bez Niego, chyba że w mroku i rozpaczy."

    Za Izajaszem:
    Lud, który siedział w ciemności,
    ujrzał światło wielkie,
    i mieszkańcom cienistej krainy śmierci
    światło wzeszło. Mt 4, 16

    Zawsze mnie to wzrusza jak to czytam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie zauważyłem cudzysłowu, więc po pierwszej lekturze odebrałem te słowa zupełnie inaczej niż po ponownym ich przeczytaniu. A potem jeszcze raz. To chyba są takie myśli z najgłębszej głębi człowieka, ze środka jego lęku i jednocześnie z dokładnego centrum jego odwagi. No właśnie. Może dlatego trudno oderwać od nich wzrok i ciężko ich nie rozważać...

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedy mnie ojciec wyspowiada?

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za to i wszystkie inne słowa FABIANIE codziennie wybrzmiewają w mojej głowie twoje pytanie "czy żyjesz ?" Dziękuje Bogu za to że wskazał mi takiego duszpasterza o którym mówi św Piotr" Paście stado Boże, które jest przy was, strzegąc go nie pod przymusem, ale z własnej woli, jak Bóg chce; nie ze względu na niegodziwe zyski, ale z oddaniem; 3 i nie jak ci, którzy ciemiężą gminy, ale jako żywe przykłady dla stada. 4 Kiedy zaś objawi się Najwyższy Pasterz, otrzymacie niewiędnący wieniec chwały.P1 Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. @Księże Fabianie

    Z okazji Twoich imienin przyjmij proszę poniższe słowa,
    - choć nie są moje - jako z mego serca płynące życzenia dla Ciebie:

    "Drogi Współpracowniku Chrystusa, Księże...

    Powiedziałeś Jezusowi „tak", a On trzyma cię za słowo.
    Słowo Boże stało się Jezusem, ubogim człowiekiem.
    Stąd też ta straszna pustka, której doświadczasz.
    Bóg nie może napełnić czegoś, co jest pełne
    -może napełnić tylko pustkę - głębokie ubóstwo;
    a twoje „tak" jest właśnie początkiem bycia czy też stawania się pustym.

    Nie chodzi o to, jak dużo „mamy" do dania,
    tylko, na ile jest w nas pusto,
    abyśmy mogli w pełni otrzymać w naszym życiu
    i byśmy pozwolili Mu żyć w nas.

    W tobie On dzisiaj pragnie przeżyć jeszcze raz
    swoje całkowite oddanie się Ojcu - pozwól Mu na to.

    Nie jest ważne, co ty czujesz - ważne jest, co On czuje w tobie.
    Odwróć oczy od siebie, i rozraduj się, że nie masz nic,
    że jesteś niczym i że nic nie potrafisz.

    Za każdym razem, gdy twoja nicość cię przeraża,
    radośnie uśmiechaj się do Jezusa.
    To ubóstwo jest Jego.
    I ty, i ja powinniśmy pozwolić Mu żyć w nas
    i przez nas w świecie.

    Przylgnij do Maryi, bo Ona również,
    zanim mogła stać się pełna łaski, pełna Jezusa
    - musiała przejść przez tę ciemność.
    „Jakże się to stanie...", jednak z chwilą, gdy powiedziała „tak",
    od razu musiała w pośpiechu iść, by dać Jezusa Janowi i jego rodzinie.

    Dawaj Jezusa wiernym nie poprzez słowa,
    lecz swoim przykładem,
    przez Twoje zakochanie w Jezusie,
    przez promieniowanie Jego świętością
    i rozsiewanie woni Jego miłości, gdziekolwiek pójdziesz.

    Po prostu, uczyń radość Jezusa swoją siłą
    - bądź szczęśliwy i pełen pokoju,
    przyjmij wszystko, co On ci daje,
    a wszystko, cokolwiek ci odbiera,
    oddawaj z radosnym uśmiechem.

    Należysz do Niego.
    Powiedz Mu: jestem Twój,
    i jeśli pokroisz mnie na kawałki,
    to każdy kawałek będzie w całości należał tylko do Ciebie.

    Niech Jezus będzie w tobie zarówno ofiarą jak i kapłanem.

    Rozpoczęłam odwiedzanie naszych domów w Indiach
    i mam oto wspaniały czas by być sam na sam z Jezusem w pociągu.
    Módl się za mnie tak, jak i ja modlę się za ciebie.

    Oddana w Jezusie M. Teresa MC"

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmm ja mam takie przemyślenia na podstawie ostatnich wydarzeń i nawet tego co sie dzieje na tym blogu, otóż pojawia się tutaj post o strukturalnych wadach w myśleniu księży i od razu jest wątek o gender. Ponieważ spodziewać sie możemy jedynie nasilenia tego typu manewrów mam ogromną prośbę do Fabiana.
    Fabian, prosze Cie nie daj sie wydymać bez mydla genderowcom i wszystkim tym, ktorzy walczą z wiarą
    w Jezusa Chrystusa w Polsce. Nie pozwol zeby wykorzystali Twoje doswiadczenie do swoich celów. Taki Lemański jest zwykłym pacanem ale ty masz charyzme i osobowość, która pociąga ludzi i niesamowicie uwiarygadnia tych, którzy nie chcą kościoła naprawiać, ale chcą go unicestwić i ukraść nam nasza kulture. Szczegolnie ze jeszcze z koloratka wielokrotnie mowiles naprawde z moca, teraz jest jakeiś ryzyko ze ta moc jest "do wziecia" przez "zdrajcow, zabójców i złodziei". Nie wiem jak duze, ale jakieś jest.

    a tak poza tym, to podziwiam post Pani powyzej

    p.s. modlmy sie za Ukraine !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bronkietonk, chyba możesz przestać bać się na wyrost. Jestem chrześcijaninem, a co za tym idzie konserwatywnym wolnościowcem. Od małego wiem jak odróżnić chłopaka od dziewczyny, konia od krowy i rybę od ptaka. Ale też wiem, że aby kogoś czegoś nauczyć trzeba mu się pozwolić wypowiedzieć. A co do ryzyka... Bacz, bo znacznie bardziej prawdopodobne jest (i będzie), że "zdrajcy, zabójcy i złodzieje" podkupią koloratki właśnie. Nie patrz więc co kto ma pod szyją, ale słuchaj, co wychodzi z jego ust. "Bowiem po owocach ich poznacie ich"...

      Usuń
    2. AMEN bracie ! NIech zyje chrześcijaństwo, konserwatyzm i wolność ! Niech żyje czystość kobiet, niewinność dzieci i honor mężczyzn !!!!!!

      p.s. No i nie myśl sobie że w Ciebie zwatpiłem ;), to były takie środki ostrożności bo wróg jak wiesz czai sie wszedzie.

      Usuń
  9. Czemu ma służyć ta "Odpowiedź księdzu" Wydaje mi się, ze to wstęp do rachunku sumienia, tegoż. Prawdziwie, to Ks. Tischner filozof, teolog jest moim mentorem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Małgorzato. Czemu służą miliony blogów prowadzonych na całym świecie? Czemu służy komentarz, który właśnie wpisuję? Czemu służą słowa, myśli, emocje, którymi człowiek chce się z innym człowiekiem podzielić? Czemu służą artykuły, felietony, poezja, powieść, list, sms, e-mail? Czemu służy rozmowa między ludźmi? Miło, że Twoim mentorem jest Ksiądz. Wielu ludzi ma innych mentorów. Czemu więc służy Twój wpis?

      Usuń
  10. A ja trochę z innej beczki tym razem: Czy zna ktoś może jakieś dobre, nieckliwe, nie heavy metal wykonania Psalmów i pieśni religijnych i wie gdzie można ich posłuchać (najlepiej w internecie)? Na mszy mam tak ckliwe wykonania Psalmów, że ciężko coś z nich zrozumieć. Do tego fajnie by było usłyszeć takie wykonanie pieśni jak "Gaude Mater Polonia" tak jak rzeczywiście mogło wykonywać rycerstwo polskie. Te wykonania, które znam trochę gryzą mi się z moimi wyobrażeniami - są przynajmniej mocno różne ze stylem bardziej współczesnych pieśni wojskowych.
    Nie mogę nigdzie nic takiego znaleźć i pomyślałem, że tu jest dobre miejsce by zapytać. :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Okejos Bracia....w Chrystusie.....a jak to jest z danym słowem ? Jak to jest z tym ex-jezuictwem ? Cholernie mnie to nurtuje i to nie bynajmniej w jakichś sensacyjnych kontekstach - raczej w paraleli do małżeństwa. Jeżeli to żona wyrzuci mnie ze swojego życia i stanę się ex- małżonkiem, to czy mogę uważać, że jestem wporzo ? Że to nie moja wina ? Że nadal jestem wierny przysiędze małżeńskiej ? A może jednak dałem gdzieś nieeucharystycznego ciała i to ją tak wkurzyło, że mnie pogoniła. Jej wina, że nie zmiarkowała, że nie przebaczyła, ale czy mojej nie ma w tym wcale ? Ejże (jak mawia Fabian ).....

    OdpowiedzUsuń
  12. A tak już zupełnie na boczku.....dla usprawiedliwienia dodam, że Fabiana cenię bardziej niż siebie......na zasadzie kijeczka w mrowiseczko.....ekspert od rozwoju osobistego i sukcesu.....czy taka "droga gwałtownika" to droga rozwoju osobistego,czy sukcesu, czy jedno i drugie ?

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak Cie zona wyrzuci to zrob tak żeby wrociła do Ciebie z przeprosinami i blagajac o to zebys do niej wrocił. Zostań takim gościem, żeby nie miała wątpliwości że popełniła największy błąd w swoim życiu ;)
    Rozumiem że jeszcze nim się nie stałeś, bo Cie jednak wyrzuciła :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa rada. Gdyby wiedzieć jak to zrobić, "żeby wróciła z przeprosinami...", to pewnie by nie wyrzuciła! Jak to zrobić, żeby wiedzieć? Pomysłowe układanie słów jest jakąś tam sztuką. Prawdziwą SZTUKĄ jest nadanie sensu tej układance. Takiego sensu, żeby czytający trafnie rozpoznał intencje piszącego czyli zawarty tam sens.

      Usuń
  14. Ahoooy Bronkietonk......czy zetknąłeś się kiedyś z takimi słowami jak "hiperbola", "metafora", "analogia" etc. .....? Dziękuję za uwagę i życzę dalszego owocnego rozwoju intelektualnego.....pozdro

    OdpowiedzUsuń
  15. Ahoooy :) Skoro sie tak łatwo unosisz to uważaj bo Cie jeszcze wyrzuci żona i co wtedy zrobisz ;)
    A wiesz że trudno na stare lata się potem "zmienić","uniżyć","spokornieć" ... etc. .... ?

    OdpowiedzUsuń
  16. @ Krzysztof Zator Jeśli wbija Pan swój kijeczek w cokolwiek (niech będzie i mrowisko), to proszę się liczyć z nie zawsze życzliwymi reakcjami osób, którym rzeczone mrowisko jest bliskie. Znając znaczenie słowa "hiperbola", winien Pan znać i tę zasadę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Drogi /a Sun Bather - dziękuję za życzliwą uwagę. Zamiast komentarza odsyłam do takiego 18 min. kazania o.Fabiana zatytułowanego "Która Kultura" (nie podaję linka źródła bo wyjąłem mp3 gdzieś z internetu i nie pamiętam skąd) tam około 6 minuty pojawia się taki tekst, mniej więcej (cyt. niedosłowny):"przychodzi zło i nie przychodzi z pistoletem który ci przykłada do skroni tylko w pokusach, mówiąc, yo będzie fajna korzyśc, będzie cool ...." itd. polecam

    OdpowiedzUsuń
  18. Chciałbym zadać pytanie ojcu Fabianowi. Czy to prawda, że ojciec założył własny kościół? Pytam, bo słyszałem takie pogłoski ( i nie były to osoby żyjące plotkami). Jestem bardzo zaniepokojony taką możliwością. Pozdrawiam. Marek.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja widziałem Boga. Można mi wierzyć lub nie. Ja w to wierzę, że to był prawdziwy Bóg. Był to cały ciąg wizji i przeżyć. Odkryłem nie dawno naukę Pana i jest to najbliższe tego co widziałem i co doświadczyłem. Byłem/jestem sam z tym co widziałem, ale słuchając Twoich kazań Ojcze czuję ciepło na sercu i czuję radość, że jest ktoś, kto ma odwagę tak mówić o wierze. Mnie ktoś może nazwać wariatem, Ty też pewnie jesteś osamotniony w tym wszystkim co Cie spotyka. Jedno jest pewne im większe dzieło tym większe cierpienie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie wiem jak i kiedy te słowa dotrą do Ciebie Fabbi - mimo niepogody palilim edwardy-siódme na ławce pod ZURiTem, dostałem Mitteilugsblatty a potem srebrny św. Jan tańczył na Twojej głowie. Musimy pogadać i myślę, że dobro z tego wyjdzie. :-) misiok@mac.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Moim pierwszym mentorem w zakresie rozwoju osobistego był dr W. Dyer i pamiętam, jak się poczułem, gdy przeczytałem o jego drugim rozwodzie (ma 8 dzieci) i białaczce na kt. choruje (pisał dużo o pozytywnym myśleniu, autohipnozie, uzdrawianiu siebie, itd. - ogólnie "jesteś bogiem" jak w The Secret, Potęga podświadomości itd...)
    Kolejny nauczyciel, którego słuchałem to Jürgen Höller - w skrócie Tony Robbins krajów niemieckojęzycznych - ogłosił niewypłacalność swojej firmy i wylądował w wiezieniu za oszustwa podatkowe (odsiedział swoje i znów powrócił).

    Wreszcie dowiedziałem się, że Bożena Figarska, której afirmacje i nagrania dawały dobry zastrzyk energii, nie żyje i rzekomo popełniła samobójstwo.

    Teraz Fabian, który - być może - otwiera własny kościół albo chce zostać polskim Tony Robbinsem albo chce dołączyć do klubu milionerów dla katolików legatus, nakręcając sprzedaż monavie oraz własnych książek i szkoleń.

    Wszyscy jesteśmy tylko ludźmi!

    @Fabian, jako Jezuita i trener motywacyjny byłeś komandosem Jezusa Chrystusa i wymiatałeś na poziomie ligi mistrzów. Aktualnie Twoja forma może wystarczy na grę w polskiej ekstraklasie, ale czy warto tak marnować swój Talent?

    "Bowiem po owocach ich poznacie ich"

    OdpowiedzUsuń
  22. Chyba ten blog został zapomniany, szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  23. Panie Fabianie, jest pan moim Autorytetem. Proszę o podanie swojego maila, gdyż pragne pana prosic o opinie na temat napisanego przeze mnie artykulu. Odkrylam swoja misje zycia i wierze, ze moze sie panu ten artykul spodobac. Iwona Piwowarczyk. piwowarczyk.ah@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Iwona załóż bloga. Daj szanse innym poczytać. Ja tak zrobiłem :
    https://nagoprzedbogiem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. To otwarte zaproszenie dla was wszystkich, aby stać się częścią największej organizacji na świecie i osiągnąć szczyt kariery. Gdy rozpoczyna się tegoroczny program rekrutacyjny, a nasza coroczna impreza żniwna jest już blisko. Wielki mistrz dał nam mandat, aby zawsze docierać do ludzi takich jak ty, więc skorzystaj z okazji i dołącz do wielkiej organizacji Illuminati, dołącz do naszej globalnej jednostki. Doprowadzić ubogich, potrzebujących i utalentowanych do sławy i bogactwa. Zdobądź pieniądze, sławę, potęgę, bezpieczeństwo, zdobądź uznanie w swoim biznesie, karierze politycznej, awansuj na najwyższe pozycje we wszystkim, co robisz, bądź chroniony duchowo i fizycznie! Wszystko to osiągniesz w blasku oczu
    Iluminaci nie mają żadnego związku z satanizmem, lucyferyzmem ani żadną religią. Podczas gdy nasi poszczególni członkowie mogą podążać za dowolnym wybranym przez siebie bóstwem, działamy wyłącznie dla dobra i ochrony gatunku ludzkiego.
    Czy akceptujesz przynależność do nowego porządku światowego Illuminati?
    Call & WhatsApp +19735567426
    📩 illuminatipriest60@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Witajcie, mój bracie i siostry, jestem tutaj, aby podzielić się ze mną świadectwem o tym, jak w końcu wstąpiłem do bractwa Iluminatów i stałem się bogaty. Próbowałem wszystkiego, co w mojej mocy, aby zostać członkiem bractwa, ale byłem oszustem kilka razy, zanim w końcu natknąłem się na zeznanie pana AJAJA MANSONA w sieci, więc skontaktowałem się z nim, tak bardzo się bałem, że poprosi mnie o dużo pieniędzy, zanim będę mógł dołączyć do bractwa, ale ku memu zaskoczeniu poprosił mnie tylko o zdobycie puli bogactw, które Zrobiłem to i dzisiaj z radością mogę powiedzieć światu, że jestem jednym z najbogatszych, ponieważ mam sumę 360 milionów dolarów na moim koncie osobistym jako nowy członek KANADY i jestem również znany na całym świecie dzięki temu biznesowi do mnie przez Iluminatów, a także posiadam moc robienia tego, czego chcę, więc wielu ludzi może być na mojej linii, również szukających pomocy. Bądź w kontakcie z Panem AJAJA MANSONEM Lordem przełożonym na jego adres e-mail ajajailluminati@outlook.com LUB NUMER WHATSAPP + 447418349840

    OdpowiedzUsuń
  27. Zostań członkiem iluminatów już dziś. Sprawimy, że staniesz się bogaty i sławny. A także mieć moc kontrolowania ludzi na wysokich stanowiskach na całym świecie. Czy jesteś biznesmenem lub kobietą, artystą, politykiem, muzykiem, studentem, czy chcesz być bogaty, sławny i potężny w życiu, dołącz do nas już teraz i uzyskaj natychmiastową kwotę 800 000 $ w ciągu tygodnia, a także bezpłatny dom w dowolnym miejscu aby żyć w tym świecie, a także otrzymywać 500 000 USD miesięcznie jako wynagrodzenie. Aby uzyskać informacje: napisz do nas teraz: johnrishgroup@gmail.com whatsApp nas lub zadzwoń. +2347041743262

    OdpowiedzUsuń
  28. DZIEŃ DOBRY
    widz jest tutaj, aby podzielić się moim świadectwem o tym, jak w końcu dołączyłem do kaptura Illuminati i stałem się BOGATY, SŁAWNY I POTĘŻNY. w sieci więc skontaktowałem się z agentem, tak bardzo się bałem, że poprosi mnie o dużo pieniędzy, zanim będę mógł dołączyć do okapu, ale ku mojemu największemu zdziwieniu poprosił mnie tylko o kupienie rzeczy, które zrobiłem i dziś z radością mogę powiedzieć światu, który jestem bogaty i dzięki temu udało mi się zbudować wiele biznesów, mam na koncie osobistym 20 milionów dolarów i jestem również znany na całym świecie dzięki biznesowi podanemu mi przez Iluminatów, a także mam władzę zrobić to, czego chcę ...... Wiem, że tak wielu ludzi może być na moim pasie, również szukających pomocy tutaj jest ich
    oficjalny e-mail: illuminatib999@gmail.com
    Whats-app: +1 (513) 795-8209
    UWAŻAJ NA OSZUSTY, MUSISZ BYĆ W WIEKU POWYŻEJ 18 LAT.

    OdpowiedzUsuń
  29. Pozdrowienia od WIELKIEGO ZAKONU ILLUMINATI do Stanów Zjednoczonych i na całym świecie, jest to otwarta okazja, aby dołączyć do bractwa Iluminatów, gdzie możesz odzyskać utracone marzenia, a także gdzie możesz zobaczyć światło bogactwa i szczęścia bez krwawej ofiary. Płacimy również sumę 650 000 USD, aby powitać wszystkich nowych członków, którzy dołączają do wspólnoty, a także dom według ich wyboru i lokalizacji z inwestycjami, a także tę życiową szansę, aby byli sławni.

    KORZYŚCI DLA NOWYCH CZŁONKÓW DOŁĄCZAJĄCYCH DO ILLUMINATI.
    1. Nagroda pieniężna w wysokości 650 000 USD.
    2. Nowy samochód Sleek Dream o wartości 150 000 USD
    3. Wymarzony dom kupiony w wybranym przez Ciebie kraju.
    Miesiąc spotkania z 5 najlepszymi na świecie.
    Liderzy i 5 najważniejszych gwiazd świata. Zainteresowanych prosimy o kontakt z poprzednim adresem e-mail: greatilluminate99@gmail.com



    UWAGA; to bractwo iluminatów, do którego możesz dołączyć z dowolnego miejsca na świecie z Indii, Turcji, Afryki, Stanów Zjednoczonych, Malezji,
    Dubaj, Kuwejt, Wielka Brytania, Austria, Niemcy, Europa. Azja, Australia itd.,


    Pozdrowienia TEMPLE ILLUMINATI STANY ZJEDNOCZONE

    OdpowiedzUsuń
  30. lubimy mówić światu, MOJE ŚWIADECTWO, chcę szybko powiedzieć, jak moje życie zmieniło się na lepsze, (william james) nazywam się i mieszkam w Kalifornii w USA. Cierpiałem do tego stopnia, że prawie popełniłem samobójstwo, ale miałem na myśli przyjaciela, który wprowadził mnie do tej wspaniałej grupy ILLUMINATI. Zostałem zainicjowany i na wstępie dawałem 2 000 000 USD i od tego czasu zostałem milionerem, a także dawałem nowy samochód i dom. Tak wiele korzyści, jakie otrzymałem, kiedy dołączyłem, a moja praca na osiedlu polega tylko na przedstawianiu nowych członków. Więc proszę, jeśli chcesz być bogaty / bogaty i chroniony, błagam cię o dołączenie do dzielnicy. Aby zostać członkiem, wyślij e-mail ... powerilluminati582 @ gmail.com lub zadzwoń / tekst / numer WhatsApp pod numer +1 (979) 4593235

    OdpowiedzUsuń
  31. Czy chciałbyś dołączyć do bractwa iluminatów, aby stać się bogatym i sławnym oraz zarabiać 1 milion dolarów jako nowy członek i 500 000 dolarów miesięcznie? jeśli tak, wyślij wiadomość do naszego czcigodnego Wielkiego Mistrza (Lorda Christophera) przez WhatsApp pod numerem +2348054779589 w celu inicjacji online.
    Każdy dzwoni, ale niewielu lub skontaktuj się z e-mailem! Johnmark4074@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  32. JEST TO OFICJALNE WIADOMOŚĆ DO ŚWIATA ILLUMINATI: NIE MA ŻADNEJ OFIARY LUDZKIEJ, A TAKŻE NIE PYTA O OPŁATĘ REJESTRACYJNĄ Możesz skontaktować się z agentem świątynnym przez WhatsApp: +44 151-808-0064 Czy jesteś biznesmenem, politykiem, pastorem, muzyk? Chcesz być bogaty,
    sławni, potężni w życiu, przyłącz się do kultu bractwa iluminatów
    dzisiaj i otrzymaj bogatą, natychmiastową sumę. 1 milion dolarów tygodniowo i za darmo
    Samochód, gdziekolwiek zechcesz mieszkać na tym świecie i dostać nawet $
    1000000 jako korzyść na rozpoczęcie nowego życia.

    Aby skontaktować się z naszymi partnerami, musisz mieć co najmniej 20 lat E-mail: worldillluminatitemple666@gmail.com lub WhatsApp +44 (151-808-0064)

    OdpowiedzUsuń
  33. Czy chciałbyś dołączyć do bractwa iluminatów, aby stać się bogatym i sławnym oraz zarabiać 1 milion dolarów jako nowy członek i 500000 zł miesięcznie? jeśli tak, wyślij wiadomość do naszego czcigodnego Wielkiego Mistrza (Lorda Christophera) przez WhatsApp pod numerem +2348054779589 w celu inicjacji online.
    Każdy dzwoni, ale niewielu lub skontaktuj się z e-mailem! Johnmark4074@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  34. DZIEŃ DOBRY
    widz Jestem tutaj, aby podzielić się moim świadectwem o tym, jak w końcu dołączyłem do oddziału Iluminatów i stałem się BOGATY, SŁAWNY I POTĘŻNY. Zrobiłem, co mogłem, aby zostać członkiem oddziału, ale zostałem wielokrotnie oszukany, zanim w końcu spotkałem świadectwo. w sieci więc skontaktowałem się z agentem, byłam tak przerażona, że ​​poprosiłby mnie o dużo pieniędzy, zanim będę mógł dołączyć do okapu, ale ku mojemu największemu zdziwieniu poprosił mnie tylko o zakup rzeczy, które zrobiłem i dziś bardzo się cieszę, że mogę powiedzieć światu, że jestem bogaty i udało mi się zbudować wiele biznesów dzięki temu wszystkiemu mam na koncie osobistym sumę 20 milionów dolarów i jestem również znany na całym świecie z biznesu, który dali mi iluminaci, a także mam uprawnienia do tego czego chcę ... Wiem, że wiele osób może być na moim pasie, również szukając pomocy tutaj jest twoja
    oficjalny e-mail: greatilluminati977@gmail.com
    Co to za aplikacja: +1 (732) 314-6064
    UWAŻAJ NA OSZUSTY, MUSISZ MIEĆ PONAD 18 LAT

    OdpowiedzUsuń
  35. to otwarte zaproszenie, abyś stał się częścią największej na świecie konglTej meracji i osiągnął szczyt swojej kariery. Rozpoczynamy tegoroczny program rekrutacyjny i zbliżamy się doroczne święto plonów. Wielki Mistrz dał nam mandat, aby zawsze docierać do ludzi takich jak Ty, więc skorzystaj z tej okazji i dołącz do Wielkiej Organizacji Iluminatów, z miesięczną pensją w wysokości 50 000 zł i nowym samochodem, dołącz do naszej globalnej jedności.
    +19735567426   carlosmacdonald234@gmail.com
    Czy zgadzasz się być członkiem tego nowego porządku światowego Iluminatów?

    OdpowiedzUsuń
  36. DZIECI ŚWIATŁA KORZYŚCI Z DOŁĄCZENIA DO ŚWIĄTYNI KLUBOWEJ ILLUMINATI, RODZINA | BRATERSTWO SPOŁECZEŃSTWA 1. Nagroda pieniężna w wysokości 1 000 000 $ 2. Nowy elegancki samochód marzeń o wartości 30 000 $ Wymarzony dom kupiony w wybranym przez Ciebie kraju 4. Miesięczny urlop (w pełni opłacony) do wymarzonego miejsca turystycznego. 5. Roczny pakiet golfowy 6. Traktowanie VIP na wszystkich lotniskach na świecie 7. Całkowita zmiana stylu życia 8. Dostęp do Bohemian Grove 9. Miesięczna wpłata 27 000 $ na Twoje konto bankowe co miesiąc jako członek 10. Zarezerwowany miesiąc Spotkanie z 5 najlepszymi światowymi liderami i 5 najlepszymi gwiazdami na świecie. Skontaktuj się z Lordem Felixem Morganem, jest niezawodnym arcymistrzem Via WhatsApp +1 (202) 443-3754 i spełnij pragnienia serca

    OdpowiedzUsuń
  37. Moje świadectwo o tym, jak zostałem członkiem Illuminati. Chcę, aby ludzie, którzy chcą dołączyć do wielkich Iluminatów, wiedzieli, jak pomógł mi wspaniały członek Iluminatów. Nazywa się Lord Morgan. Pomaga mi odzyskać życie ze stanu śmierci. Zwolniony po około 5 latach i sześciu miesiącach. Po zdradzie przez tak wielu członków Iluminatów. Przez lata byłem beznadziejny i finansowo na parkiecie. Ale pewnego dnia podczas surfowania w Internecie natknąłem się na post członka Wielkiego Iluminatów, Lorda Morgana, i powiedziałem, że jeśli jesteś członkiem Wielkich Iluminatów, możesz być sławny, bogaty i odnoszący sukcesy w życiu. Natychmiast skontaktowałem się i wyjaśniłem mu wszystko, a on polecił mnie i pomógł, a ja zapłaciłem za formularz rejestracyjny używany do inicjacji mnie i zostałem inicjowany do wielkiego nowego porządku świata Iluminatów. Następnie dali mi wszystkie wskazówki i powiedzieli, że po inicjacji wszyscy nowi członkowie zostaną nagrodzeni sumą 1 000 000 $ w gotówce. Z pomocą Lorda Morgana. Zostałem w pełni inicjowany jako pełnoprawny członek Iluminatów. Jeśli wcześniej nie poradziłeś sobie z oszustami lub szukasz kogoś, kto pomoże ci dołączyć, radzę ci spróbować Lorda Morgana. To Twoja najlepsza szansa na stanie się tym, czego chcesz w swoim przyszłym życiu. Skontaktuj się z nim przez WhatsApp +2348056051569

    OdpowiedzUsuń
  38. JAK BRATERSTWO ILLUMINATI CZYNI MNIE BOGATYM I SŁAWNYM. Jestem członkiem bractwa iluminatów, chcę podziękować Panu Lucyferowi za to, co dla mnie zrobił, zmienił moje życie, wniósł radość i szczęście do mojego życia, żyję dzisiaj dobrym życiem, ponieważ z bractwa Iluminatów, przez całe życie próbowałem dołączyć do bractwa Iluminatów, kilka razy zostałem oszukany, ale nadal się nie poddaję, ponieważ kiedy poddasz się w życiu, życie podda się również w człowieku, jeśli ty zostały oszukane tak wiele razy, radzę wam się nie poddawać, bo bractwo Iluminatów jest prawdziwe, dołączyłem do prawdziwych Iluminatów płacąc tylko 300 usd, aby dołączyć do Iluminatów, chcę, żebyście wszyscy dzisiaj wiedzieli, płacicie pieniądze na dołączenie, radzę wam wszystkim, abyście zdecydowali się i dołączyli do bractwa iluminatów, kiedy mój proces inicjacji został zakończony, otrzymam 1.000.000$ na rozpoczęcie nowego życia, to jest powód, dla którego mogę nie przestawaj witać bractwa Iluminatów, jeśli masz jakiekolwiek problemy lub wspierasz się w życiu, moja rada to dołączyć do bractwa iluminatów, aby wszystkie twoje problemy mogły zostać rozwiązane w życiu, aby dołączyć do bractwa iluminatów możesz skontaktować się z panem Davidem Markiem lub z nim przez WhatsApp (+2348140101327)

    OdpowiedzUsuń